
​​
Animatie
In 2024 ontdekte ik het animeren met Adobe Character Animator.
Wat een leuke dingen kun je daarmee doen zeg.
Nieuwsgierig als ik ben wilde ik precies weten hoe dat in z'n werk ging.
In mijn ontdekkingstocht hoe je een puppet moet maken werd Feline geboren.
​Ik was toen net begonnen in de organisatie van de leukste dorpsquiz van Gemert: Gemert Weet.
Het leek me leuk om een soort joker te maken en die als animatie in te zetten. Ontzettend veel werk, maar heel leuk om te doen en heel leerzaam. Het viel niet altijd mee om de puppet goed werkend te krijgen, maar uiteindelijk is het gelukt. Gelukkig vond het team ook leuk en hebben we Feline geintroduceerd.​​​​​​​​​

Doordat ik in 2023 met mijn gezondheid ging tobben (zie ook mijn blog) moest ik in 2024 op zoek naar ander werk; mijn werk als servicemonteur werd te zwaar. Mijn animatie van Feline werd goed ontvangen en nav daarvan kreeg ik een leuke animatie opdracht. Toen is het idee ontstaan om hier iets meer mee te gaan doen, de geboorte van 'Frannie goes creative'.
​
Mijn alter ego Frannie heeft haar entree gemaakt in een nieuwjaarswens voor 2025.
Het is nog steeds veel werk om een puppet te ontwikkelen, maar het proces om een puppet te ontwikkelen gaat al veel sneller, zonder tegen al te veel problemen op te lopen.
​
Ik maak dankbaar gebruik van AI om de puppets te ontwikkelen. Ik gebruik alleen maar de vorm, daarna begint het echte werk om de gegenereerde vorm geschikt te maken als puppet. Ik maak puppets in opdracht voor in door mij gemaakte animaties, maar ik verkoop ook kant en klare puppets om te gebruiken in Character Animator (zie winkel).

Happy new year 2025!
​
Frannie maakt voor het eerst haar opwachting in een animatie.